ÖĞRENME STİLLERİ
Sevgili öğrenciler 3 tür öğrenme stili vardır. Şimdi bunları detaylı inceleyelim ve sizler de bu bilgilerden yola çıkarak hangi öğrenme stiline sahip olduğunuzu anlamaya çalışın.
Görsel Öğrenme Stiline Sahip Kişilerin Özellikleri
Harita, poster, şema, grafik, slayt şov, kolaj, resimli dergi ve gazete gibi görsel
materyallerle daha kolay öğrenirler ve görsel materyallerle öğrendiklerini kolay
hatırlarlar.
Okudukları ya da yazdıkları bilgileri hafızalarında uzun süre tutabilirler.
Duyduklarını uzun süre hafızalarında tutamazlar.
Sözlü talimatları takip etmekte zorlanırlar.
Canlı hayal güçleri vardır.
Kolaylıkla zihinlerinde birçok şeyi canlandırırlar.
Bir sunum dinlerken not alarak öğrenirler.
Yüzleri hatırlarlar ama isimleri kolaylıkla unuturlar.
Listeleme yöntemiyle bilgileri madde madde görmek isterler.
Birçok şeyin nasıl göründüğü çok dikkat ederler.
Çalışırken renkleri kullanıp görsel açıdan öğrendikleri materyali zenginleştirmekten
hoşlanırlar.
Çalışma odalarını görsel şeylerle süslemekten hoşlanırlar.
İşitsel Öğrenme Stiline Sahip Kişilerin Özellikleri
Dinleyerek öğrenirler.
Duyduklarını rahatlıkla hatırlarlar.
Yazarken aynı zamanda yazdıkları üzerine konuşmayı tercih edebilirler.
Öğrenirken ses odaklı destekleyici materyallere ihtiyaç duyar.
Genellikle güzel ve ahenkli konuşurlar.
İsimleri hatırlar ama yüzleri kolaylıkla unuturlar.
Gürültü dikkatlerini dağıtır ve rahatsız olurlar.
Resimler ve oyunlar öğrenmelerini engeller ve rahatsız eder.
Yazılı bir bilgi, o bilgiyi duymadıkları sürece pek anlamlı gelmeyecektir.
Konuşarak ve tartışarak yeni şeyler öğrenirler
Kinestetik Öğrenme Stiline Sahip Kişilerin Özellikleri
Ne yapıldığını hatırlar ama ne konuşulduğunu veya ne gördüğünü hatırlamazlar.
Pek iyi duyma becerileri yoktur.
Dokunma ve hareket çok önemlidir.
Okumayı öğrenmekte güçlük yaşayabilirler.
Fiziksel hareketler aracılığıyla çoğu şeyi ilişkilendirirler.
Dokunarak iletişim kurarlar ve birçok şeyi kavrarlar.
Oyunları severler.
Aktif ve hareketlidirler.
Yüzmek, koşmak, dans etmek gibi sporlar aktivitelerinden hoşlanırlar.
Pratik yapma ve taklit aracılığıyla öğrenirler.